smc_ 2014.09.21. 16:16

Csimpi Jordániában - Ez meg az

A pénteki nap tanulsága, nyitott ablaknál müezzinre fogsz ébredni. Legalább egy fél nap pihenőt kaptunk, mert ma valami vallási nyavaja van és a szolgáltatónál nem hajlandóak dolgozni. Mondjuk a boltok pl. nyitva voltak, úgyhogy nem igazán értettük a dolgot, de nekünk jól jött.

Késő délután indultunk csak, mert a kollégáknak még volt dolguk, de 4 körül bevágtuk magunkat egy taxiba és 2-3 perc üvöltözés után megdumáltuk, hogy 4JD-ért elvisz minket a citadellához. Nehéz megszokni az itteniek stílusát. Úgy veszekednek, hogy azt hiszed, mindjárt kést rántanak, aztán két perccel később már azt próbálják meg elmutogatni, hogy milyen helyeket érdemes még megnézni. Jót röhögtem amikor odaértünk, az első dolog amit hallottam ez volt: "Ne, Sanyi, ne b*zdmeg, itt hagyott minket a busz? És zárva van a hely? Ilyen nincs b*zdmeg". Na mondom, ezek se svédek. Megyek a pénztárhoz, zárva. Áll ott egy helyi, mondja, hogy mától van téli időszámítás és négykor zárnak. Picit voltam csak ideges. Sebaj, próbálkozzunk be a biztonsági őrnél, mert 1-2 ember még volt bent. Ott állt az egyik honfitárs a kapuban, egyből közölte, hogy "Closed". Mondom, tudom, tudom. Szerintem a sz*r is megállt benne, akkorára kerekedett a szeme. Viszont a biztonságiak csak azt hajtogatták, hogy "szorri szőr, szorri szőr", és "jegyet" se adtak. Hát szőr a nénikéd.

Innen ugyancsak egy helyi tanácsára lesétáltunk a közeli amfiteátrumhoz, ami szintén zárva volt, de legalább kívülről jól lehetett látni. Itt már kezdünk éhesek lenni és a közeli butikok között próbáltunk meg valami étterem félét vadászni, nagyon kevés sikerrel. Ahogy haladtunk az utcán, úgy ment el az étvágyunk is szép fokozatosan. Pláne a piac környékén. Nem azt mondom, hogy brutálisan dzsuvás volt a környék, de amint hazaértünk, elégettem a ruháimat. A két kolléga itt megunta és javasolta, hogy haladjunk el egy bevásárló centerbe én pedig nem tiltakoztam hevesen. Viszont láttam zebrát! Nem, nem az állatot.

A transzporthoz sikerült kifogni egy ilyen befőttes gumis, lepedős taxist, aki nagyon kedves volt, viszont szerintem teljesen szándékosan épp azon dolgozott, hogy minél előbb kinyírja a kocsija motorját, ugyanis 90-nél (városban) négyesben nyomta neki olyan 4-4500-as fordulat között. Én nem vagyok nagy szakértő, de szerintem az egy hájundájnak sok. Ebben viszont legalább volt öv. A pláza itt is olyan mint otthon, csak picit drágább minden. Amúgy a kaja jó volt, én shawarmat ettem a spanyok meg pizzát. És én vagyok a válogatós...

Ja, amúgy meg van egy renitens szemét lámpa a szobában amit nem lehet lekapcsolni. Vagyis le lehet, de ahogy hátat fordítok neki, visszakapcsol. Ráadásul ilyen érintőkapcsolós, homályosítós vacak, nem a standard 0-1 kapcsoló. És még az égőt se tudom kitekerni, mert hagyományos van benne ami forró. Szerintem amúgy valaki szórakozik velem és a kandi kamera mögött marha jókat derülnek rajtam.

És természetesen minden este lakodalom van a mi utcánkban, akarom mondani a hotel udvarán és igen, pont oda néz az ablak és igen, nagyon hangosan mulatnak. Lásd alább.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csimpiafoldkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr766711455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása